اتوبوس‌های آلمانی به خیابان‌های مشهد می‌آیند| ورود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال ۱۴۰۳ + فیلم تاکسیران امانت‌دار مشهدی سه میلیارد ارز را به صاحبش برگرداند استفاده ۳۷ درصد مشترکین مشهدی از پاداش صرفه جویی آب (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) رینگ پیرامونی بوستان کرامت مشهد ۶۵ درصد پیشرفت داشته است | عملیات احداث این پارک تا مرداد به پایان می‌رسد تعیین تکلیف یک زمین ۲۰۰۰ متر مربعی در منطقه ۹ شهرداری مشهد گلایه مردم از جولان معادن شن شویی و استخراج ماسه در  حوالی آرامگاه فردوسی جشنواره گل‌های اطلسی در باغ مشهد برگزار می‌شود ترافیک پرحجم در میدان آزادی، تقاطع کلاهدوز و میدان بهارستان مشهد (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولد ۱۹۱ نوزاد در مأموریت‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه مشهد جزئیات طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد انجام بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط‌۴ قطارشهری مشهد بهره‌برداری از کندروی بزرگراه پیامبراعظم(ص) و بوستان خطی بزرگراه امام‌علی‌(ع) مشهد در تابستان ۱۴۰۳ شهروند خبرنگار | درخواست جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در یکی از کوچه های بلوار امیریه‌ مشهد + پاسخ گذری بر تاریخ کوچه وحدت ۲۵ که روزگاری چسبیده به برج و باروی مشهد بود گلایه ساکنان بهمن‌۱۹/۴ مشهد از معضل رهاشدگی اراضی بزرگ‌مقیاس این محدوده برش ۸۲۴ اسکلت ساخت‌وساز غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ ورود ۴۱۰ اتوبوس‌جدیدبه مشهد تا پایان سال حریم امن مشهد برای سرمایه‌گذاران با تأیید طرح پهنه‌بندی حریم شهر نجات بانوی مبتلا به سکته مغزی فریمانی از طریق اورژانس هوایی
سرخط خبرها

روند افزایشی ابتلا به کرونا در خراسان‌رضوی مچنان ادامه دارد | پایبندی به شیوه‌نامه‌ها یگانه راه خلاصی از کرونا

  • کد خبر: ۶۴۵۱۳
  • ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
روند افزایشی ابتلا به کرونا در خراسان‌رضوی مچنان ادامه دارد | پایبندی به شیوه‌نامه‌ها یگانه راه خلاصی از کرونا
معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد گفت: روند افزایشی ابتلا به کرونا در خراسان‌رضوی در بخش‌های بستری و سرپایی و همچنین جان‌باختگان ادامه دارد.
امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ کرونا این روز‌ها افسارگسیخته‌تر از همیشه در کشور جولان می‌دهد؛ موضوعی که با ورود آمار جان‌باختگان آن به عدد ۴۰۰ هشداری مبنی بر افزایش تعداد فوتی‌ها و مبتلایان در روز‌های آینده است. در همین راستا، اجرای محدودیت‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی به‌عنوان نسخه‌ای امتحان‌پس‌داده در موج‌های قبلی این بیماری، به‌نظر یگانه راه پیش رو برای توقف آمار روزافزون مبتلایان به کووید ۱۹ به حساب می‌آید.
 
با وجود این، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه محدودیت‌ها تا پایان هفته تمدید شده است، اما اجرای این شیوه‌نامه‌ها با رعایت ۸/۵۵ درصدی در کشور راضی‌کننده نیست، تأکید کرد که ۶۶درصد نقض رفت‌وآمد شبانه در ۶ استان رخ می‌دهد که استان تهران در صدر است و سپس استان‌های خراسان‌رضوی، اصفهان، البرز، گیلان و فارس قرار دارند. باتوجه‌به اهمیت رعایت شیوه‌نامه‌ها در کاهش آمار، آخرین وضعیت نظارت بر اجرای محدودیت‌ها را از مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد جویا شدیم. امیر دلداری با اشاره به اینکه براساس برآورد‌ها حدود ۶۰ درصد مشاغل رعایت کرده و تعطیل‌اند، گفت: در گشت‌های مشترک بر فعالیت دیگر واحد‌هایی که از این شیوه‌نامه سرپیچی می‌کنند، نظارت می‌شود و واحد‌های متخلف بدون اغماض پلمب می‌شوند.

وی با بیان اینکه از ابتدای ابلاغ محدودیت فعالیت واحد‌های صنفی گروه۲ و ۳ و ۴ تاکنون حدود ۲۱۸واحد پلمب شده‌اند، افزود: از ابتدای سال ۶۳۵ گروه مشترک تشکیل شده است که این گروه‌ها حدود ۲۸هزارو ۱۰۰ بازدید در شهر انجام داده‌اند و در مجموع حدود ۱۰۱۸ اخطار کتبی و ۳۷۱فرم جریمه صادر کرده‌اند و ۳۹۵واحد صنفی و غیرصنفی نیز پلمب شده‌اند.

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف در واکنش به گلایه معاون دانشگاه علوم‌پزشکی از فعالیت ۸۰درصد مجتمع‌های تجاری اظهار کرد: بیشتر مجتمع‌های تجاری شهر تعطیل‌اند؛ نظارت خوبی بر فعالیت پاساژ‌ها و مجتمع‌های تجاری شده است و بسیاری از این مجتمع‌ها از شیوه‌نامه‌ها تبعیت می‌کنند. وی تأکید کرد: با وجود انتقاد به این تعطیلی‌ها، سلامت مردم خط قرمز ماست. دلداری اجرای شیوه‌نامه‌ها را دوطرفه دانست و افزود: مردم و اصناف هردو باید به این شیوه‌نامه‌ها پایبند باشند.


افزایش ۵۵ درصدی بستریان بخش مراقبت‌های ویژه

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد نیز با بیان اینکه روند افزایشی ابتلا به کرونا در خراسان‌رضوی در بخش‌های بستری و سرپایی و همچنین جان‌باختگان ادامه دارد، گفت: تعداد بیماران کرونایی بستری‌شده در بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستان‌های خراسان‌رضوی نسبت به هفته اول فروردین ۵۵درصد افزایش یافته است. مهدی قلیان با گلایه از رعایت‌نشدن محدودیت‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی افزود: با اینکه اعمال محدودیت در فعالیت پاساژ‌های شهر دشوار نیست و تعطیلی آن‌ها لازم و ضروری است، تعداد زیادی از مجتمع‌های تجاری شهر فعال‌اند و رعایت شیوه‌نامه‌ها در دیگر اصناف شهر کمتر از ۵۰ درصد است که این موضوع نگران‌کننده است.
 
وی با اشاره به اینکه تعداد مراجعه سرپایی بیماران و افراد مشکوک به بیماری کووید۱۹ نیز به ۳ هزار نفر در روز رسیده است، ادامه داد: باتوجه‌به موج جدید کرونا، اگر شهروندان علائمی از قبیل حساسیت، سوزش چشم، کوفتگی بدن، سردرد و بیماری گوارشی دارند، باید به پزشک یا مراکز جامع سلامت مراجعه کنند. قلیان افزود: از ابتدای فروردین تاکنون میانگین تعداد بیماران جدید بستری‌شده مشکوک به کرونا در این استان ۱۳۴درصد و میانگین بیماران موجود بستری‌شده ۱۲۴درصد افزایش یافته است.


در وضعیت کنونی به بیمارستان صحرایی نیازی نیست

مدیر نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد گفت: به‌اندازه کافی تخت برای بیماران کرونایی داریم؛ ما همه بیمارستان‌ها را به ایجاد بخش کرونا موظف کردیم و بیمارستان‌های اصلی دانشگاه نیز بیشتر ظرفیت خود را به این بخش اختصاص داده‌اند. علی‌اصغر انجیدنی افزود: اکنون مشکل کمبود تخت نداریم و به‌صورت هوشمند و هدفمند، به تخت‌های موجود می‌افزاییم. وی تأکید کرد: در وضع موجود به بیمارستان صحرایی نیازی نیست و استفاده از آن را نیز با وجود تمهیدات اندیشیده‌شده بعید می‌دانیم، اما در دانشگاه مشهد بیمارستان صحرایی داریم و می‌توانیم چندساعت آن را فعال کنیم.

گفتنی است؛ با اعلام وزارت بهداشت در شبانه‌روز گذشته ۴۰۵بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۶۶هزارو۷۳۲نفر رسید. ۲۱هزارو۶۴۴بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۳۰۹۲ نفر آن‌ها بستری شدند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->